Hemmakontoret

Detta är hemmakontoret där all magi sker. ;) Eller i alla fall höstens planering. :)

Blomboll

Doggy toy

Har köpt en liten present till Yoshi.

Gotland

Den här vackra vyn hann jag beskåda lite snabbt igår.

Fick en trevlig impuls och passade på att hälsa på mamma och Magnus i tibro, eftersom tibro ligger så nära Gotland. (Eller allt i södra Sverige är nära när man har varit uppe i Norrland i några månader.)
Dessutom hann jag träffa pappa en kort sväng också, det var trevligt. :)

Mamma och Magnus bor ovanför en kinarestaurang så det blev en god sen middag i går kväll. Mums. Tack mamma! :)

Exponering

Blev ganska nöjd med min exponering idag på jobbet.

Kaffekopp

Det känns att hösten börjar närma sig här upp i norrland. Det är inte kallt men svalt ute. Det är inte lika gött att sitta ute och fika längre.

Koppen fick jag av Jennifer när jag flyttade ifrån Skottland. Fin va! :)

Aug. 11, 2013

Granhaga

I det här stora fina huset är jag uppvuxen.

Jag känner till varenda vrå i detta hus och skulle kunna gå med ögonbindel genom hela huset en hel dag utan att trilla i trappor och gå in i möbler.

Dock sålde pappa huset i våras.

Först bodde hela familjen här men sedan när jag var 15 skilde sig mina föräldrar och då var det jag och pappa som bodde kvar, på gymnasiet var jag bara här på helgerna och loven men det här huset har alltid varit hemma.

Låter lite motsägelsefullt men jag har kännt mig hemma överallt där jag har bott, men skultorp har varit Hemma med stort H. Kanske för att jag har så många minnen därifrån.

Dock för jag nog säga att jag har blivit lite miljöskadad av att vara uppvuxen i ett stort hus med fler rum än vad vi har behövt och en jättestor trädgård för jag har ju varit van vid stora ytor och mycket rörelsefrihet i hemmet och nu när man bor i ettor och kan se hela hemmet ifrån soffan så skulle det vara helt omöjligt för mig att sitta inne en hel dag. Jag har varit uppe i 4 timmar och gått till och från tvättstugan och jag är redan uttråkad. Haha.

Jag hoppas dem nya ägarna tar hand om huset, det är ett så fint hus att det förtänar folk som piffar till det och bor i det 7 dagar i veckan.

Men jag har så många minnen kopplade till det här huset så det är ju självklart tråkigt att det är sålt även om det var rätt beslut av pappa att ta.

Alternativ livsstil

Det har varit ganska lugnt på jobbet den senaste veckan samt så åker jag buss totalt 8 mil varje dag så jag har haft lite tid över till att tänka.
Och jag är en sån människa som tänker på lite allt möjligt men idag tänkte jag på en alternativ livsstil.

Tänk dig att du vill spara pengar, om du inte har en chans att få en go löneförhöjning på jobbet så är ju ett annat sätt för att spara pengar att dra ned på sina utgifter så det blir mer i spargrisen, eller hur.

Så min lilla idé om en alternativ livsstil för att spara pengar är att säga goodbye till den dyraste utgiften, hemmet/huset/lägenheten, adios.

Men vart ska man bo då?

Svaret är;

-Ett tält.

För tänkt dig, du jobbar heltid.
På jobbet samt köpcenter, bussar finns wifi så du kan surfa.
Skaffa gymkort och vips får du muskler och en dusch.

Ska du vara hardcore så bor du i skogen med stormkök och ärtsoppa och annan burkmat/knäckebröd m.m. som inte behöver kyl.
Annars om man är halvt hardcore bor man på en camping där alla moderna faciliteter finns i servicehusen.

Tänk det vore ganska coolt.
Bo i tält från april till oktober, undra hur mycket pengar man skulle kunna spara då?

Haha det vore nästa lite coolt att pröva, men då hade jag nog bott på en camping. Att bo i skogen hade nog varit för läskigt.

Trevlig helg allihopa!

Stora Nolia

Idag har jag besökt Stora Nolia mässan i Umeå.
Det fanns verkligen allt möjligt där. Allt från smycken till snöskoters och husbilar.
Om 10 år vill jag ha en husbil så jag passade på att reka lite och Kabe har dem finaste husbilarna tycker jag. Dem kostar runt en mille nya men jag vill ha en ändå. :-)

Försvarsmakten hade också ett tält på mässan och jag provade att skjuta skidskyttegevär, 2 av 5 träffar blev det. Det va kul att skjuta. :-)

Jag passade på att köpa strumpor också. 5 för 50:-. :-)

Nu är det kaffe och bokläsning ute i det fina vädret som gäller.

Ha en fin dag!

Aug. 04, 2013

Höst

Hello, kikar in här och kan meddela att jag mest jobbar och är ute i solen när jag är ledig så det har inte blivit så mycket bloggande i det sista.
Idag har jag gått på stan, babblat med elina och har sökt lite jobb och sysselsättning till hösten. Hoppas på att det blir en bra och rolig höst. :-)