Alternativ livsstil

Det har varit ganska lugnt på jobbet den senaste veckan samt så åker jag buss totalt 8 mil varje dag så jag har haft lite tid över till att tänka.
Och jag är en sån människa som tänker på lite allt möjligt men idag tänkte jag på en alternativ livsstil.
 
Tänk dig att du vill spara pengar, om du inte har en chans att få en go löneförhöjning på jobbet så är ju ett annat sätt för att spara pengar att dra ned på sina utgifter så det blir mer i spargrisen, eller hur.
 
Så min lilla idé om en alternativ livsstil för att spara pengar är att säga goodbye till den dyraste utgiften, hemmet/huset/lägenheten, adios.
 
Men vart ska man bo då?
 
Svaret är;
 
 
-Ett tält.
 
För tänkt dig, du jobbar heltid.
På jobbet samt köpcenter, bussar finns wifi så du kan surfa.
Skaffa gymkort och vips får du muskler och en dusch.

Ska du vara hardcore så bor du i skogen med stormkök och ärtsoppa och annan burkmat/knäckebröd m.m. som inte behöver kyl.
Annars om man är halvt hardcore bor man på en camping där alla moderna faciliteter finns i servicehusen.
 
Tänk det vore ganska coolt.
Bo i tält från april till oktober, undra hur mycket pengar man skulle kunna spara då?
 
Haha det vore nästa lite coolt att pröva, men då hade jag nog bott på en camping. Att bo i skogen hade nog varit för läskigt.
 
Trevlig helg allihopa!
 
 


Kommentarer
Mamma Mia

Du har roliga idéer, tankar och kommentarer!
Visst går det att välja en mer ekonomisk livsstil. Vissa kör ju en mjukvariant av det du föreslår och bor året om i husvagn på camping. Ganska bekvämt o betydligt billigare än traditionella boenden.
Själv tycker jag det är värt pengarna att få sova i en vanlig säng i en uppvärmd bostad - iaf som livet o ekonomin ser ut nu!
Kram!

Svar: Ja, att bo inomhus inkl. välfärd/i-land är ju mest bekvämt och gött, helt enig. Dock vore det coolt om man gjorde det till en grej att bo i ett tält liksom. :)
Rebecca

2013-08-09 @ 22:21:22
Elina

Det var en läkare som bodde i tält på min camping hela vintern! Snacka om att spara pengar! Han hade ju arbetskläder på jobbet så kläder behövde han inte heller lägga pengar på och dessutom så cyklade han bara, hade ingen bil. Och som du säger, på campingen får man ju tillgång till kök och badrum :)

Svar: Hardcore! Låter som jag har en ny idol. :)
Rebecca

2013-08-10 @ 13:11:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0