2013

År 2013 var upplevelse och lärdomens år för mig. Jag har gjort och upplevt mycket.
 
Jag var grymt trött på allt i början av året och trivdes inte med hur livet var i Tönsberg, så så fort 2012 blev 2013 började jag söka nytt jobb, jag sökte jobb i Danmark, tyskland och Storbritanien och fick jobb i Skottland.
 
Jag flyttade till Aberdeen och där blev det pannkaka på direkten men allt löste sig inom en och en halv vecka.
Livet i Aberdeen var ganska bra, jag lärde känna nya människor, shoppade på Primark och handlade god mat för nästan ingenting.
Dock tyckte jag att det var lite crappy och förlegad där, det regna in på jobbet m.m. Så jag betämde mig att 3 månader i skottland var gott nog för mig, och tackade ja till ett sommarjobb norr om Umeå.
 
Innan jag flyttade tillbaka till Sverige så turistade jag först i den vackra staden Edinburgh och tog några dagar i London, och wow va jag blev imponerad av London. Helt fantastiskt, det blev en hel del turistande på kända sevärdigheter och en del shopping.
 
Att flytta tillbaka till sverige var mysigt och lätt, för i sverige vet jag hur allt fungerar och att få handla svensk mat på Ica Maxi var en fröjd samt att bo bra utan att det var dyrt.
Sommarjobbet på en handelsträdgård var kul och lärorikt, och varmt, ibland över 30 grader i växthusen.
 
Lite sommarsemster unnade jag mig och hyrde en hyrbil och körde norrut i vildmarken, eftersom jag var så "nära" (13h bilkörning) treriksröset dvs. sveriges norresta punkt där Sverige, Finland och Norge möts.
Fantastisk natur och renar fick jag uppleva under min fjällvandring.
 
Sedan hade jag tur och fick ett bra jobb i Norge igen, men innan jag började på mitt nuvarande jobb hade jag en månads ledighet och passade på att åka till Frankrike.
Planen var att jag skulle vara volontär på en bondgård men stället var så kass och otacksamt så jag drog därifrån så fort jag kunde så jag slapp slösa bort min semester på skit.
Så jag drog till Paris, Disney land och besökte La tour Eiffel, Louvren och såg triumfbågen och hade en trevlig vecka där istället. :)
Nu i skrivande stund har jag varit i Moss i 3 månader och jag trivs väldigt bra, vi är ett bra gäng på jobbet och jag trivs bra i min pyttelilla lägenhet. :)
 
Jag lärde mig en massa år 2013, och fick chansen att prova på en massa och följa mina drömmar.
Jag lärde mig att allt löser sig och att jag är envis, att jag kanske ska tänka lite innan jag gör något men samtidigt måste man göra ting för att lära sig och gå vidare. Hur ska man få nya drömma har i livet om man inte följer några ibland? :)
 
Gott nytt år!


Kommentarer
Anonym

Härligt gumman!
Vilket år du hade! Du fick se och uppleva en massa nya platser och även nya sidor av dig själv, och konstatera att du klarar allt du företar dig. Bra jobbat! Fortsätt uppleva! Önskar dig ett alldeles underbart 2014!
Vackra foton, som vanligt, särskilt fjällbilden med renen, och naturligtvis fotona där världens finaste dotter är med! Kram på dig!

Svar: Det var ett innehållsrikt och kul år! :)Jag önskar dig också ett underbart 2014!
Kramkram <3
Rebecca

2014-01-01 @ 20:18:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0