London dag 4

Fjärde dagen i London tog jag en taxi till Nottinghill market. Rekomenderar verkligen att åka dit, där fanns allt möjligt.
Jag köpte bla. en jättefin brosch, en mussepigg tavla, klänning, m.m. Det fanns verkligen hur mycket som helst att kolla på, bl.a. två medelålders gubbar som spelade luftgitarr. haha.
Sedan blev det taxi till Hyde Park för lite parkhäng i solen innan det var dags att hämta upp resväskorna och flyga hem till Sverige.
London var awesome, jag kommer definitivt att åka tillbaka. Jag hann se och göra mycket men det finns ändå mer att se och göra. :)
Lite bilder. :)

London dag 3

London dag 3 var en regnig dag med det gjorde inget. Dagen bjöd på London eye, popcorn, Båttur på Themsen, besök på London museum, M&M World, god lasagn på en italiensk restaurang och Picadilly Circus at night.
Dessutom måste jag skryta lite över mitt lokalsinne.
När jag skulle in till centrum till M&M World och resataurangen hade jag kollat lite på google maps innan samt kollat upp vilka tunnelbane tåg jag skulle ta men jag hade ju maps på mobilen som jag tänkte kika närmare på när jag kom fram till centrum.
Tunnelbanan var överfull med folk, vi stod som packade sillar så jag bestämde mig för att hoppa över att byta tåg bara för att åka en station och gå till M&M World. Då när jag kom upp från the underground så funka inte maps längre, men men jag hade ju kollat på google maps på hotellet innan så jag hade ett hum ungefär i vilket område det var och yes jag hittade både dit samt till restaurangen som låg säker 1,5 km längre bort. Trots att jag hade sicksackat från den ena gatan till den andra så hittade jag även tillbaka till rätt tunnelbanestation. Ibland är det bra att ha sinne för detaljer för annars hade jag gått vilse. :)
Här kommer lite bilder. :)
Del av Londons forna stadsmur.
M&M World.
Picadilly Circus.

Berlock

Idag hämtade jag ut mitt fina armband, som jag fick av mamma när jag tog studenten, hos guldsmeden som hade fäst och tillverkat en ögla till min union jack samt som jag köpte vid London eye för några veckor sedan.
Bilden blev inte så bra, men armbandet är i sånt fint lysande silver. I like it a lot. :)

Lacoste

Jag har köpt ett par skor till. :) Vad tycks?

Fläta

Jag har blivit lite inspirerad av Vikings, det är en hel del coola frisyrer i den serien många med inslag av flätor.
Så då vill ju självklart jag också ha en fläta. På bilden ser ni en inbakad fläta. Hihi, har aldrig riktigt lyckats fixa fina flätor innan.
Tidigare idag lyckades jag göra typ en inbakad fläta från ena örat till det andra och flätade in min lugg som jag håller på att spara ut. Sedan tog jag och fångade upp flätan och resten av håret i en tofs. det låter finare än vad det va. Haha. Därav ingen bild. Skyller på att jag behövde tvätta håret annars hade det varit super stylish. :)

London dag 2

London dag 2 bjöd på ett besök på Madam Tussaud, sedan en tur genom London på Hop on hop off buss, fika på St Pauls katedral, middag med min brors kompis och lite shopping på Oxford Street.
Här kommer lite bilder. :)
Me and Arnold.

På bussen.
Det som var lite creapy med det här fina området var att det känns som om jag har varit där förut. Fast jag aldrig har varit i London innan. Det är nästan som om jag skulle kunna svära på att jag har varit där förr. Men den enda förklaringen jag har är att det måste finnas nån liknande plats i typ i Europa som vi besökte när jag var tio och vi var på bilsemester.
Jag tänkte att jag kan ju skriva ett inlägg på det jag köpte i London, vilket var en hel del. :)

Midsommar

Igår var det midsommarafton.
Jag hade en ganska så slapp midsommar som började med tvättstuga och joggingtur på morgonen och vid lunch cyklade jag till Västerbottens museet och kollade på midsommar firandet där och på kvällen åt jag god svensk midsommar mat och lägligt nog började jag kolla på en jättebra TV-serie som heter Vikings. Haha är inte det passande?! :)
Hur mycket folk som helst. Trodde svenssons firade mest i sina sommarstugor, men upperbarligen inte. :)
Mmm gott, borde verkligen äta sån här mat oftare. :)

Ragnar Lodbrok, Vikings.

Bilder

Jag har varit lite lat/haft annat för mig men jag har fler bilder ifrån London som jag har tänkt lägga upp. Så kika in på bloggen nån dag snart så ska jag ha skrivit ett blogginlägg. :)

IKSU

Jag har börjat på ett gym här i Umeå, IKSU Sport.
Var där idag och besökte bassängen, simmade 800 meter. Sen var jag helt spagetti i armar och ben. Men det var kul.
Gym delen är och så väldigt bra. Jag var där i måndags och sprang 4 km på 25 min på rullbandet. Har insett hur gött det är att bara springa med hög musik i öronen. När man kommer in i rätt tempo känns det som om man skulle kunna springa hur långt som helst nästan. :)

New Shoes

Som rubriken avslöjar har jag köpt mig ett par nya skor. I nubuck material so lite fancy. Nä det var mest sulan som var go, det finns tyvärr allt för många skor som man inte kan stå i en hel arbetsdag, men dessa tror jag ska funka bra att jobba i. :)
Jag köpte dem på Nilson shoes, den enda skoaffären som finns enligt mig. :)

Girlpower poäng

Som vanligt när jag är ledig är det fullt upp med en massa saker att göra och på kvällen blir jag trött och gnällig. Men jag fick en massa gjort idag.

Jag tog mig en cykeltur till stan för att fixa gymkort, köpa busskort och skriva mig i Sverige hos Skatteverket. Sedan cyklade jag till Strömpilen för att handla mat på Ica Maxi och sedan cyklade jag hem för att äta lunch.

Vid tre cyklade jag och köpte mig en till cykel som ska stå i Bygdeå för att slippa behöva gå 20 min efter bussen sista biten till jobbet. Prutade ned priset (200:-) till 50 spänn, hehe kände mig awesome.
Framhjulet var vint så jag gick hem med mina båda cyklar och sedan cyklade jag till biltema för att köpa ny fälg, slang, däck och lås till "nya" cykeln men usch vad dyrt det är.
Trodde det skulle kosta typ 300 max, på väg tillbaka till lägenheten och 584 kronor fattigare kände jag mig inte så awesome längre.
Dock ger jag mig själv girlpower poäng för att jag lyckades ploppa på däcket på fälgen med slangen i och justera styret och frambromsen som var helt mongo och behövdes plockas isär. Så nu har jag en mycket väl fungerande pendlingscykel. :)
Uppskattningsvis har jag även cyklat ca 3 mil idag totalt.

Så här ser cykeln ut före renoveringen, snodde bilden från blocket annonsen. :)

Hyde Park

Först måste jag säga att jag älskar London, jag har velat åka dit i flera år och jag är så glad att jag tog lite semester där innan jag flyttade hem till Sverige.
Jag flög ned till London från Aberdeen vid lunch och på kvällen gav jag mig iväg för att se Hyde Park på cykel och Buckingham Palace. Överallt i London finns hyrcyklar som man via en kod låna en cykel från ett Barclay cykelställ. Lite krångligt innan jag fattade hur det fungerade men väldigt smidigt och trevligt sätt att se London och ta sig från A till B på.
Söt liten ekorre i Hyde Park.

Dunnottar Castle

Dunnottar Castle utanför Stonehaven i Skottland besökte jag innan jag flyttade från Skottland.

Lite kul info om slottet är att William Wallace har varit gäst på slottet och längre fram i historien räddade en skara soldater Skottlands kronjuveler från förstörelse genom att försvara slottet i åtta månader från Cromwells armé.

Dunnottar Castle var väldigt fint, är ni i korkarna så rekommenderar jag verkligen ett besök. :)

Saknar mig?

Hello,
har ni saknat mig?
Nu har jag flyttat in i lägenheten i Umeå, yay! :)
Så jag planerar ett blogginlägg senare idag så glöm inte att kika in. :)