London dag 3

London dag 3 var en regnig dag med det gjorde inget. Dagen bjöd på London eye, popcorn, Båttur på Themsen, besök på London museum, M&M World, god lasagn på en italiensk restaurang och Picadilly Circus at night.
Dessutom måste jag skryta lite över mitt lokalsinne.
När jag skulle in till centrum till M&M World och resataurangen hade jag kollat lite på google maps innan samt kollat upp vilka tunnelbane tåg jag skulle ta men jag hade ju maps på mobilen som jag tänkte kika närmare på när jag kom fram till centrum. 
Tunnelbanan var överfull med folk, vi stod som packade sillar så jag bestämde mig för att hoppa över att byta tåg bara för att åka en station och gå till M&M World. Då när jag kom upp från the underground så funka inte maps längre, men men jag hade ju kollat på google maps på hotellet innan så jag hade ett hum ungefär i vilket område det var och yes jag hittade både dit samt till restaurangen som låg säker 1,5 km längre bort. Trots att jag hade sicksackat från den ena gatan till den andra så hittade jag även tillbaka till rätt tunnelbanestation. Ibland är det bra att ha sinne för detaljer för annars hade jag gått vilse. :)
Här kommer lite bilder. :)
Del av Londons forna stadsmur.
M&M World.
Picadilly Circus.
 


Kommentarer
Mamma Mia

Roligt att allt flöt på så bra, att du hittade o att du lyckades se o göra så mycket på så kort tid! Skulle gärna vilja frossa loss på M&M world. Måste ha funnits mängder av frestande godisar i härliga färger.
Kramar

Svar: Yes, det var en bra resa. :) Jo, det fanns verkligen M&Ms i alla möjliga färger och färgskalor. Kramkram
Rebecca

2013-07-04 @ 23:21:13
Mormor

M&M mäste vara ett paradis för morfar!! Tack för alla fina bilder - man blir ressugen.

Svar: Ni kanske borde åka dit? I alla fall så att morfar kan köpa lördagsgodis. :)
Rebecca

2013-07-05 @ 16:20:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0