Girlpower poäng

Som vanligt när jag är ledig är det fullt upp med en massa saker att göra och på kvällen blir jag trött och gnällig. Men jag fick en massa gjort idag.
 
Jag tog mig en cykeltur till stan för att fixa gymkort, köpa busskort och skriva mig i Sverige hos Skatteverket. Sedan cyklade jag till Strömpilen för att handla mat på Ica Maxi och sedan cyklade jag hem för att äta lunch.
 
Vid tre cyklade jag och köpte mig en till cykel som ska stå i Bygdeå för att slippa behöva gå 20 min efter bussen sista biten till jobbet. Prutade ned priset (200:-) till 50 spänn, hehe kände mig awesome.
Framhjulet var vint så jag gick hem med mina båda cyklar och sedan cyklade jag till biltema för att köpa ny fälg, slang, däck och lås till "nya" cykeln men usch vad dyrt det är.
Trodde det skulle kosta typ 300 max, på väg tillbaka till lägenheten och 584 kronor fattigare kände jag mig inte så awesome längre.
Dock ger jag mig själv girlpower poäng för att jag lyckades ploppa på däcket på fälgen med slangen i och justera styret och frambromsen som var helt mongo och behövdes plockas isär. Så nu har jag en mycket väl fungerande pendlingscykel. :)
Uppskattningsvis har jag även cyklat ca 3 mil idag totalt.
 
Så här ser cykeln ut före renoveringen, snodde bilden från blocket annonsen. :)


Kommentarer
Mamma Mia

Vad duktig du är, gumman! Det där skulle jag aldrig klara. Fortsätt känna din power!
Kram

Svar: Tack. Jo, det skulle du visst! Kramkram
Rebecca

2013-06-16 @ 00:19:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0