Midsommar

Igår var det midsommarafton.
Jag hade en ganska så slapp midsommar som började med tvättstuga och joggingtur på morgonen och vid lunch cyklade jag till Västerbottens museet och kollade på midsommar firandet där och på kvällen åt jag god svensk midsommar mat och lägligt nog började jag kolla på en jättebra TV-serie som heter Vikings. Haha är inte det passande?! :)
Hur mycket folk som helst. Trodde svenssons firade mest i sina sommarstugor, men upperbarligen inte. :)
Mmm gott, borde verkligen äta sån här mat oftare. :)
 
Ragnar Lodbrok, Vikings.
 


Kommentarer
Mamma Mia

Låter som en riktigt bra o supersvensk midsommar. Vad roligt ändå att det var så mycket folk på det där midsommarfirandet. Även om sådant på ett sätt är lite opersonligt så är det ju jättebra att möjligheten finns för alla som vill fira traditionsenligt men inte har någonstans att göra det eller kanske inte någon att fira med eller ork att ordna med blommor o midsommarstång o allt som hör till.
Kram

Svar: Eller hur?! Det var en bra dag. kramkram
Rebecca

2013-06-23 @ 12:07:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0