Granhaga

I det här stora fina huset är jag uppvuxen.
 
Jag känner till varenda vrå i detta hus och skulle kunna gå med ögonbindel genom hela huset en hel dag utan att trilla i trappor och gå in i möbler.
 
Dock sålde pappa huset i våras.
 
Först bodde hela familjen här men sedan när jag var 15 skilde sig mina föräldrar och då var det jag och pappa som bodde kvar, på gymnasiet var jag bara här på helgerna och loven men det här huset har alltid varit hemma.

Låter lite motsägelsefullt men jag har kännt mig hemma överallt där jag har bott, men skultorp har varit Hemma med stort H. Kanske för att jag har så många minnen därifrån.
 
Dock för jag nog säga att jag har blivit lite miljöskadad av att vara uppvuxen i ett stort hus med fler rum än vad vi har behövt och en jättestor trädgård för jag har ju varit van vid stora ytor och mycket rörelsefrihet i hemmet och nu när man bor i ettor och kan se hela hemmet ifrån soffan så skulle det vara helt omöjligt för mig att sitta inne en hel dag. Jag har varit uppe i 4 timmar och gått till och från tvättstugan och jag är redan uttråkad. Haha.
 
Jag hoppas dem nya ägarna tar hand om huset, det är ett så fint hus att det förtänar folk som piffar till det och bor i det 7 dagar i veckan.
 
Men jag har så många minnen kopplade till det här huset så det är ju självklart tråkigt att det är sålt även om det var rätt beslut av pappa att ta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0