I want my car to be happy

Min lilla bil har droppat olja. :( den har en liten olje läcka det sa dem på Bilprovningen, men jag har aldrig sett eller märkt av den förens nu. Det har ju inte läckt mycket bara några droppar då och då. Igår la jag en pappskiva under bilen efter att jag hade kört och sen kollade jag till den på eftermiddagen och då hade det inte droppat men sen i morse kika jag under bilen innan jag gick till jobbet och då hade det droppat ca3-5 droppar. Usch jag stod och tänkte på min bil och tänkte katastrof tankar på jobbet, "tänk om det inte är oljeläckan utan nåt värre?", "tänk om hela bilen ger upp, vad gör jag då?" m.m. M.m. Jag funderade på att cykla hem lite snabbt på min lunchrast bara för att lyfta på huven och kolla i manualen och lista ut var det var som var fel, men det gjorde jag inte och sen efter jobbet tvingade jag mig iväg till maxi för att köpa bröd. Jag måste lära mig att slappna av och inse att vissa saker så som oljeläckan kan jag ändå inte göra nånting åt just nu så då ska jag ju inte hetsa upp mig i onödan, eller hur? Nu tror jag mig på nåt ungefär ha listat ut var det läcker, och det är olja och ingen annan slags motorvätska, så då är det väl den där samma oljeläckan som Bilprovningen upplyste mig om så då har det ju inte hänt nåt nytt och det känns ju skönt sedan pratade jag med pappa och han sa att det kanske inte har blivit värre utan nu är det är så varmt ute så blir det så varm i motorn fast bilen är parkerad att oljan som har läckt tidigare blir varm och droppar ned. Dessutom kanske bilen har läckt likadant som förut, men eftersom jag jämt parkerade bilen på grus förr så har jag inte sett det förens nu. Så jag känner mig lite lugnad nu. :) sen ska jag prata lite med Magnus och hoppas att han säger att allt är helt ok och att han kan fixa så att en snubbe han känner kan laga oljeläckan i påsk, det vore bra! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0