Kund

Idag hade jag min livs värsta kund. Han var så obehaglig och otrevlig att jag egentligen kanske skulle ha antingen bett han gå eller ropat på en kollega så hon kunde ta över. Han hade helt enkelt bestämt sig för att jag var dum i huvudet och inte förstod nånting och han var inte rädd för att visa sitt förakt. Han skulle sända två ting och jag försöker alltid att va så trevlig och service inriktad som jag bara kan för att kunden ska bli så nöjd som möjligt. Men vissa människor förstår inte att man ska va trevlig tillbaka. Han kommenterade hur jag skrev (förklarade att det skickas med dator så det blev ju dataskriven text), han pekade på fel namn på ett papper och tyckte det var självklart att jag skulle kunna läsa det som stod skrivet under hans hand, det var nåt hela tiden, hela tiden och sedan så avlutar han innan han gick med att det är ju inte så svårt att skicka iväg det om inte jag klarade det så kunde säkert nån annan på butiken det. Han rörde på sig en massa, sånna där hetsiga rörelser som både gjorde mig ännu mer obekväm och började undra varför och om han var lite ostabil liksom. Nä, usch obehagligt var det, mådde faktiskt lite illa efteråt.


Kommentarer
Elina

USCH va scary! Det är ju den stora nackdelen med att jobba inom serviceyrket, de otrevliga kunderna som tror att alla andra gör fel men att de alltid har rätt. Vilken idiot!! Hoppas du mådde bättre sen och att du inte tog åt dig av något ha sa :) du är grym best friend!! KRAM!! <3

Svar: Ja, eller hur. Men jag tänker att om han tror han är smartare och mer intelligenta än andra och tror han kan behandla andra hur som helst så blir ju hans uppförande en motsägelse. Smarta människor kan ju uppföra sig civiliserat. Tack, jag mår bra nu. Och jag vet ju vad jag gör och hur mitt jobb ska skötas så jag tar inte åt mig av hans ohyfsade attityd mer än att jag tyckte det va obehagligt. Tack, du är också grym och bäst bestfriend!! Kramkram <3
Rebecca

2012-11-21 @ 20:15:55
URL: http://evilplansandotherstuff.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0