First day at the gym

Första gången man ska träna på ett nytt gym är nästan som första dagen på en nya skola när man var yngre. Man vet inte vart man ska gå, hur saker fungerar och känner att man gör bort sig hela tiden. Eller det var väl mer än en känsla då. Jag erkänner, när jag är trött så samarbetar inte hjärnan med mig. Efter att ha jobbat hela dagen, cyklat till och från jobb, sedan ett snabbt mellanmål innan jag cyklade till gymmet i ösregnet så är man ju ganska sliten. Och efter träningen är hjärnan typ bortblåst. :P skåpen där man låser in saker är utanför omklädningsrummen, och det kom jag på typ sekunden innan jag gick in i omklädningsrummet, ups. Sedan skulle jag gå och eftersom det regnade ute så hade jag regnbyxor som jag tog på mig vid skorna innan jag skulle gå ut. Det nya gymmet är typ lite modernt där man ska låsa in och ut sig med en liten bricka och sedan gå genom en sån där rondelldörr, men eftersom min bricka inte är aktiverad än så har jag en kod istället. Tror du jag kan skriva en kod på typ 7 siffrer och avsluta med # när jag är sliten? Svar nej. Först glömde jag #, sedan skrev jag fel två gånger fast det fattade jag inte förens jag hade dratt av mig regnbrallor och skor och frågat första bästa snubbe på gymmet. Och istället för att spela cool och skylla på modern teknik så erkänner jag att jag har gjort fel utan att våga kolla på människan och sist men inte minst så när jag ska gå igenom snurr rondell dörren går jag åt fel håll men provar inte andra håller utan säger till snubben att dörren inte fungerar och så få han förklara att jag ska gå andra vägen. Väl utanför snurrdörren får jag dra på mig regnbrallorna, skor och fingervantarna igen innan jag går ut i regnet men känslan av att känna mig som en barnunge som inte fattar nåt. Men men, man kan inte va smart jämt. :)


Kommentarer
Anonym

Smart är du jämt, men ibland är du trött! :-) Tack för att du delar med dig, så vet vi andra att det inte bara är just man själv som gör sådana missar.

Jag kände mig hur dum som helst när jag började träna med maskinerna på Livingroom. Jag kom inte ihåg vad man skulle ställa in hur osv., och på sådana övningar blir det ju mycket mer märkbart när man gör fel (för man kanske inte ens kommer igång), än när man gör missar med andra träningsgrejer, som t.ex. att man inte lyfter hantlarna till exakt rätt höjd eller att man inte har en perfekt vridning i axeln i en viss yogaposition. Jag kände mig verkligen superkorkad på mitt första gympass i "modern tid". :-(
Kram,
Mamma

Svar: Tack! :) Livet blir ju roligare när man kan skratta åt sina dumheter istället, fast man kanske inte känner sig så smart i stunden. :)Jag gillar klumpiga människor, dem blir typ mer genuina på nåt sätt. :)
Äh, du behöver inte ju aldrig känna dig korkad, filosofie doktor! Du är ju dokumenterat smart. Det är värre för oss utan titel. :P
Rebecca

2012-10-18 @ 11:49:52
Anonym

:-)

2012-10-19 @ 15:23:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0