Förråd

Idag har jag ryddat som det heter på norska. Dvs plockat iordning på ting och jag har även vaskat (städat) lägenheten. Sedan har jag även gått igenom lite kläder i min byrå. Jag har så mycket kläder, att jag säkert skulle kunna ta semester från tvättmaskinen i en månad och ändå gå i rena kläder. Sedan har jag också skapat lite ordning och reda på loftet. Jag gillar ordning och reda, det är nog lite av en hobby kan man nog säga för jag tycker det är hemtrevligt att små plocka med ting och det är ju då man får koll på vad man har. :) På loftet hade jag en påse med tomma svenska cocacola burkar i en låda. Dem går ju inte att panta här och vem vet när nån kommer och hälsar på mig, det kan ju ta flera månader innan nån kan köra dem till Sverige?! Så jag pallar inte att dem burkarna tar upp en av mina fina Ikea kassett lådor, när den kan bli använd till andra ting så jag gick ned i källaren med burkarna och slängde in dem i mitt förråd. Det är förrådet så är på bild. Det är kullersten på golven, och tønsberg är ju Norges elste by och en kloster ruin ligger typ 50-100m längre bort så vem vet det kanske var en väg här förr i tider där mitt hus är, eller en del av klostret? Jag tycker mitt förråd är lite läskigt, ser ni stenen? Det ser ut som en mini offersten eller nåt. Hu!


Kommentarer
Anonym

Vad häftigt! Kanske har ditt förrådsgolv beträtts av människor för länge länge sedan på väg till och från det de sysslade med i sin vardag.

Härligt att ha städning som hobby. Om man ändå måste göra vissa saker är det ju bättre att ha en positiv inställning till dem än att se dem som bördor. Man lägger ju otroligt stor del av sitt liv på alla möjliga vardagliga sysslor, så då är det ju bättre att välja att tycka om dem än att gnälla över dem, för på så sätt blir ju hela ens livssituation så mycket trevligare.
Ha det gott, bästa dotter!
Kramar
Mamma

Svar: Ja, visst är det coolt! :) det vore coolt att få se hur det såg ut här förr. Men mitt hus är nog ganska gammalt, äldre än pappas i alla fall så kanske -20 talet? Det finns ett hus på andra sidan centrum som man verkligen ser att det var ett gårdstun där med ett huvudhus (som är kvar) och två hus på var sida om gårdstunet. Fast dem i "modern" tid har byggt väg på gårdstunet och byggt till fler hus utmed vägen.
Jag har faktiskt läst nånstans att det är bra för kvinnor att städa, och tvätta. Låter inte så feministiskt och politiskt korrekt men det stod nåt om att det skulle va meditativt med hushållssysslor, eller nåt. Sen är det nog individuellt om man håller med om det. :P I like to clean! :)
Rebecca

2012-10-31 @ 18:30:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0