Det skiter jag i

Dagens läxa. "Det skiter jag i" en bra fras som min älskade mamma lärde mig precis. För man ska inte bry sig så hårt, man vet ju ändå inte vad andra tycker och tänker. Så istället för att spinna vidare på tänk, men om, vad, om ditt och datt och blabliblablibla, så tänker/säger man bara, det skiter jag i. För i slutändan ärligt liksom, är det nåt man gillar mycket så skiter man i vad andra tycker och tänker så det borde man ju göra med allt annat också. Så barn, repitera over and over again, Det skiter jag i. :)


Kommentarer
Anonym

Det är ett så användbart uttryck. Det gäller att pränta in det i skallen så att det poppar upp automatiskt innan några negativa tankar eller tvivel hinner sippra fram. Go girl!
Kram,
Mamma

Svar: Jag har faktiskt börjat tänka det skiter jag i, och ibland säger jag den frasen i huvudet typ tio gånger på raken, för då poppar en massa negativt upp just då. Haha det blir lite tokigt, men det hjälper faktiskt för när man verkligen kommer på sig med att tänka det skiter jag i, det skiter jag i, det skiter jag i osv... Så blir det att man börjar tänka på nåt annat neutralt. Så det fungerar. :) tack mamma för att du är så klok och smart och delar med dig av din klokhet. :)
Rebecca

2012-10-01 @ 10:19:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0