Scary

Idag hade jag ingen lust att bara gå hem och slöa efter jobbet så jag bara parkerade cykeln på innegården och gick iväg till 7eleven och köpte en sjokoladebolle och Norges svar på trisslott och tänkte gå upp till slottsfjællet och sätta mig där en stund innan det blev mörkt. Nästan framme där man går in till själva slottsfjællsområdet stod en en människa med lång mörk kappa och lutade sig mot muren. Tyckte det var lite konstigt att nån bara stod där för det är ju inte så många som går/rör sig i det området så här års. Men sen när jag kom närmare så blev jag livrädd för han hade en mörk mask över ansiktet, med stora typ alien ögon. Han stod och kollade på mig och jag började undra om han typ var en våldtäcktsman som typ ville dölja sitt ansikte eller nåt. Började fundera på om jag skulle vända om och springa snabbt därifrån, men så hörde jag röster uppe på fjället så jag tänkte att det var lugnt och gick förbi människan med masken. Rösterna på fjället var en grupp som kollade på levande stadsteater runt-tur grej eller nåt. Jag frågade en fotograf som följde med gruppen, om snubben med masken tillhörde deras teater grej, och det gjorde han tydligen. Snubben med masken var inte kvar när jag skulle gå hem tack och lov, hade nog ändå inte velat ha vänt ryggen mot honom trots att han var skådespelare. Usch obehagligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0