100

Jag har läst den här artikeln idag från Time.
Sånt fasineras jag av.
 
Att bara äga det man behöver, min bild av det är typ frihet. Nån slags matriell frihet.
Dock vad är det som man behöver egentligen?

Svaret på den frågan varierar nog väldigt mycket från person till person.
 
Men att bara äga 100 ting. Det kan ju inte fungera, inte utan kategorier.
Jag menar hur många strumpor, bestick och hudvårdsprodukter har du? Vips är du ju nästan uppe i 100 saker.
Kanske är det mer realistiskt att med 300? För att slippa kategorierna.
 
Med kategorier menar jag så som bestick, kläder, böcker m.m. som man har många av och räknas som en.
 
Men om man ska ha kategorier då är det väl inte så svårt att komma upp i 100 ting för då kan man ju faktiskt ha hur mycket grejer som helst fast väl utspridda i kategorier, eller?
 
Det är lite intressant. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0