Highlights of the year 2012

Året var 2012. Det är en hel del som har hänt under det året, både positiva och lite negativa.
 
I januari var jag på min första mässa med jobbet, på gave og interiör messen i Lilleström. Dessutom var Interflora där och höll i en data kurs. Jag gillar egentligen inte skola men jag lärde mig en del på den kursen som jag tror mig kan ha nytta av i framtiden.
 
Februari var en tuff månad, lille Målle vovven var sjuk. Jag är verkligen tacksam för att mamma och Magnus åkte och hälsade på mig i samband med min födelsedag så jag fick träffa Målle.
Den 22/2 dog Målle. Han var verkligen en fantastik hund, alltid pigg och glad. Saknar honom.
 
Två veckor efter Målles bortgång, var det Rufsens tur att säga adjö till jordelivet och återförenas med sin syster Polly i himmelen. Rufsen blev en gammal kanin herre, nästan 11 år blev han!
 
I april åkte jag till Karlstad och såg In Flames. SÅ BRA LIVE!! :D Bästa bandet ever! Så j'kla bra är dem. :)
 
Bilen lämnades kvar i Sverige så jag slapp betala svin dyr tull för att göra den norsk. Riktigt jobbigt att va utan bil, ens frihet att bara dra nånstans försvann. Det var faktiskt riktigt jobbigt att lämna bilen, tidigare brukade jag åka hem till sverige en helg i månaden för att träffa familjen och min bästa kompis Elina och utan bil försvann den möjligheten.
 
17 maj firades med Lisa med parad, grillat och en sväng in till byn för att kolla på ett tivoli och studentparaden. Den var en bra dag.
 
I juni flyttade jag in i min nuvarande lägenhet, var tvungen att flytta från min gamla lägenhet för att hyresvärden dog och huset skulle säljas, så vips var man tvungen att hitta nåt bra ställe att bo på på minde än en månad.
Men tur hade jag och fick den här toppen lägenheten som jag bara älskar. :)
 
Sommaren bjöd på några fina sommardagar som förgyllde den sommaren.
 
Dem sista veckorna innan semster jobbade jag som ett djur och började semestern med feber och förkylning. Snälla mamma och Magnus hälsade på samtidgt som dem hämtade hem till Sverige till min livs första semester. 
 
En tur til Liseberg blev det med världens bästa Elina! Elina, aka turgubbe vann en megastor toblerone. yum. :) Det var en toppen dag som jag gärna vill göra om i sommar. :)
 
Den 20/7 Körde jag upp min bil till Stockholm och sålde den. Lika gött som att bli av med den så var det lika tråkigt att va billös.
 
Den fösta augusti var det tillbaka till verkligheten och Norge.
 
Mormor och Morfar kom och hälsade på mig i Norge och vi åkte på utfykt, turistade lite i Tönsberg och åt på restaurang. Tyckte det var så kul att dem åkte hela vägen hit för att hälsa på mig. Det var en trevlig helg.
 
Hösten var lång och inget kul hände. Det var en ganska jobbig höst för mig.
 
Desember kom och julhandeln också, hardwork för att beskriva det lite snabbt. Highlighten var att jag den 23 åkte hem till Sverige efter 5 långa månders frånvaro och längtan.
Det var en trevlig jul och ny år.
 
Hur ska vi samanfatta 2012? ja, sommaren var helt klart min årstid, har många fina sommarminnen. Och självklart har det varit ett bra år. Dock hoppas jag att 2013 blir ännu bättre. :)
 
Gott nytt år allihopa!
 
 
 


Kommentarer
Mormor

En så fin sammanfattning av 2012! Du är toppen!

Svar: Tack! :)
Rebecca

2013-01-20 @ 16:35:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0