Roadtrip to the north

MIn roadtrip till Kilpisjärvi tog 13 timmar inkl. stopp vid bla. polcirkel, Över Kalix, Gällevare och på andra fina ställen utmed vägen.
Naturen är jättefin där uppe och utmed vägen såg jag tre renar, dock får man vara lite försiktiga med renar för dem är inte rädda för bilar står kvar mitt på vägen även om en bil kommer.
Kyrkan i Över Kalix.
Gigantiskt rör, körde typ i noll km/h.
Vips blev E45 grusväg i 1 mil.
Vacker utsikt utmed vägen.
Milslång väg i Finland.
Roadtrippen var bra, dock var jag helt slut när jag kom fram till hotellet men det var kul att köra och jag älskar att köra på landvägar där det typ inte är nån trafik alls utan att man verkligen får den där just me and the road känslan.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0