För en vecka sedan

För en vecka sedan flyttade jag till Aberdeen, Skottland. 
Det var en entensivt dygn innan jag flyttade hit.
Fredags morgonen spenderades hos mormor och morfar innan jag åkte till Storewell och flyttade över alla mina saker till ett mindre och billigare förråd.
Men innan jag började flytta lådor åt jag och bror mat från Max. 
Efter några timmars flyttande från ett förråd till ett annat så blev det ett besök hos pappa i hans och ninas nya bostad, ett skövdebostäders radhus på berget. 
Efter fikan skjutsade pappa hem mig till mamma, Magnus och Yoshi där vi åt god lasagne och jordgubbar till efterrätt. 
På kvällen skulle jag packa ned det sista i resväskan och gå och lägga i tid, men istället blev det att jag spenderade först minst en halvtimme med näsan bloddroppande i en plastpåse och sedan slutade det så jag kunde duscha och sedan blev det ytterligare mer näsblod och utan att överdriva tror jag att jag måste ha blött rund 2-3 dl. Det var hemskt. 
Så det blev mindre än 4 timmars sömn och sen när väckarklockan ringde så gick jag upp och när jag stod i badrummet och skulle tvätta ansiktet svimmade jag (har aldrig svimmat förut, måste ha rest mig för snabbt eller nåt i kombo med näsblod och lite sömn) och slog i ryggen i badkaret och knäna i golvet. Sedan när jag fattade vad som hade hänt gick jag först till mitt sovrum innan jag var tvungen att krypa sista biten till sängen. 
Usch, det var ingen bra start på dagen. 
Jag var jätterädd för att jag skulle hålla på att svimma på flygplatsen och när jag mellanlanda i London, men det gick bra och efter lite extra sömn i bilen på väg till Landvetter så mådde jag bra igen. :)
Flyget gick bättre än förväntat men jag lipade en hel del, men flygvärden (som var norsk) var jättetrevlig, så det kändes bra. 
I London passade jag på att sminka mig (ganska glad att jag inte sminkade mig innan för jag hade förmodligen lipat bort allt smink ändå). 
Sedan flög jag upp till Aberdeen där min nya chef mötte mig och visade runt mig och körde hem mig till Morningside grove där jag bor nu. :)
Det var ett intensivt dygn men jag är glad att allt gick bra och att jag är här nu och att jobbet verkar bra. :)
 


Kommentarer
Mamma Mia

Allt gick bra för att du är så bra!
2-3 dl näsblod är INGEN överdrift - jag slängde ju påsarna o skulle snarare säga att det var ett par dl per påse! Det var lite tufft att prata lugnande med dig o låtsas att det inte var något att oroa sig för. Hönsmamman hade lite svårt att tro på det själv.
Nu är du på plats iaf o har fixat en veckas arbete o börjat slå ner bopålarna i ett nytt land igen - bra gjort gumman!
Kramar

Svar: Du är bäst, mamma! :)Du är så bra på att peppa mig. :)
Kramkram
Rebecca

2013-03-17 @ 13:18:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0