Klä sig efter väder?

När man var liten och skulle på utfykt med skolan eller fritis, skulle vi klä oss efter väder.
Nu måste jag inte klä mig efter väder utan klä mig för att inte frysa inomhus. 
I Skottland har inte blomsterbutikerna någon värme på alls, jag hade förväntat mig att frysa hemma men inte på jobbet. Så det blev tvärtom, kallt på jobbet och varmt hemma.
Så idag hade jag leggins, jeans, linne, t-shirt, tröja, två par sockar, jacka, halsduk och avklippta fingervantar på mig.
Min bror brukar säga att jag har blod tunt som vatten, så jag köpte en stickad väst och trädgårdshanskar idag på Asda efter jobbet, så i morgon ska jag inte frysa hade jag tänkt mig. :) 


Kommentarer
Mamma Mia

Burrrr, låter inte så skönt! Hoppas att du hittar rätt kläder för jobbet så att det kan kännas behagligt dygnet runt. Det är ju inget vidare att bli genomfrusen o behöva hela kvällen för att tina upp. Du hittar nog din balans i det hela snart!
Kramar!

Svar: Idag frös jag inte så mycket i alla fall. :) kramkram
Rebecca

2013-03-12 @ 23:46:44
Mormor

Du gjorde mig genomfrusen. Du vet väl att mössa stänger inne värmen, så tag på det också och trösta dig med att våren snart är här. Varmaste kramar!

Svar: Ja, det ska bli gött med vår och sommar. Längtar. :)Kram
Rebecca

2013-03-13 @ 20:45:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0