Museum

Igår jag var på slottfjellsmuseet, där hade de utställningar om vikingatiden i tønsberg, andra världskriget och om Svend Foyn, en lokal entprenör inom valfisket. Lite kul för det namnet har dykt upp lite här och var men jag visste inte vem han var. Jag lärde mig också att det var britterna som bombade sönder Vallø, jag hade liksom utgått från att det var tyskarna. Sedan kunde man också läsa lite om vanligt folks berättelser från kriget.
Den här yxan tror jag var funnen på storgaten, dvs samma gata som jag bor på nu. Lite kul. :)


Kommentarer
Mamma Mia

Synd, på ett sätt, att du inte är kvar i Tönsberg. Jag hade gärna turistat där o runt omkring lite mer. Hoppas att vi istället kan få se lite av Aberdeen när du är där!
Kram

Svar: Tönsberg är ju en fin stad, speciellt på sommaren. :) Ja, åk hit!Du är världens bästa mamma! <3 Kramkram
Rebecca

2013-03-10 @ 15:37:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0