Artiga skyltar

"...we regret that we cannot take responsibility for them". Regret. Okej, folk får väl skylla sig själva om dem lämnar värdesaker i bilen och nån bryter sig in, tänker jag.
Det är lite typiskt the UK om du frågar mig, alltid lika artiga. Råkar nån stå i vägen med kundvagnen i mataffären eller dutta in i nån så är det alltid "sorry". Alla säger det, i Sverige är det "oj", eller ler man eller bryr man sig inte för shit happens liksom, bara man har plånboken intakt i väskan om man nån går in i en så är allt okej. 
Jag ska väl inte kritisera att folk kan uppföra sig och vara trevliga, men när jag såg skylten blev jag både lite road och ironisk på samma gång, den skylten är väldigt UK.


Kommentarer
Mamma Mia

Kul med olika nationers sätt att vända sig till invånarna. Såg en dansk skylt en gång som skulle ha samma funktion som den på din bild men där stod det "Fresta inte svaga själar!" 

Svar: :)
Rebecca

2013-05-12 @ 23:37:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0