Frankrike dag 6

Ett besök på Louvren stod på schemat på den sjätte dagen i Frankrike.
Louvren är grymt stort, så jag kunde ju lätt glömma att försöka mig på att se allt på en dag, men Mona lisa ville jag se samt antika Egyptien, Napoleons våning och det medeltida Louvren.
Bilder!
Pyramiden från insidan av museét.
Me and The Mona Lisa.
Märklig tavla.
Ett av många vackra tak.
Det fanns mycket fina kristna tavlor, fönster och bilder.
Det här inbyggda innegården på Lovren tyckte jag var finast, ljust och fint.
Det medeltida Louvren. Ett riktigt slott!
Efter Louvren tog jag tunnelbanan till Triumfbågen, sedan blev det promenad tillbaka och glasstopp i parken.
Coola och softa stolar som stod i parken och vid dammen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0